תעודות סל – איך להשקיע במאות מניות בקלות

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

בעולם ההשקעות המתפתח של היום, תעודות סל (ETF) הופכים לפופולריות יותר ויותר, תעודות סל הן אופציה להשקעה אטרקטיבית גם למשקיעים חדשים וגם מנוסים, ומספקות תיק מגוון של ניירות ערך, עמלות נמוכות יותר וגמישות רבה יותר מאשר קרנות נאמנות מסורתיות.

מה זה תעודת סל?

תעודת סל הוא סל של ניירות ערך הנסחר בבורסה, בדומה למניה. תעודות סל יכולות להחזיק במגוון נכסים, כגון מניות, אג"ח, סחורות או מטבעות. הם נועדו לעקוב אחר מדד שוק ספציפי או מגזר, ולספק למשקיעים תיק השקעות מגוון המשקף באופן הדוק את ביצועי השוק או המגזר שהוא עוקב אחריו.

שוק תעודות הסל גדל מאוד במהלך השנים, עם מגוון רחב של תעודות סל זמינות למשקיעים. כיום, יש יותר מ-6,000 תעודות סל ברחבי העולם, עם נכסים מנוהלים של יותר מ-7 טריליון דולר. פופולריות זו נובעת בעיקר מהיתרונות הרבים שתעודות הסל מציעה למשקיעים.

היתרונות של ETF

גיוון

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של השקעה בתעודות סל הוא הגיוון שהם מספקים. תעודות סל יכולות להחזיק מגוון רחב של נכסים, ממניות ואג"ח ועד סחורות ומטבעות. גיוון זה מסייע להפחית את הסיכון ולהגדיל את התשואות בטווח הארוך.

עמלות נמוכות יותר

תעודות סל הן בדרך כלל זולות יותר מאשר קרנות נאמנות מסורתיות, אשר יכול לגבות דמי ניהול גבוהים. תעודות סל גובות עמלות נמוכות יותר מכיוון שהן מנוהלות באופן פסיבי, כלומר הן עוקבות אחר מדד במקום לנסות לנצח אותו. משמעות הדבר היא כי מנהל התיק לא צריך להשקיע זמן במחקר ובחירת מניות בודדות, ובכך העלויות והעמלות מופחתות.

גמישות רבה יותר

תעודות סל נסחרות כמו מניות, כלומר ניתן לקנות ולמכור אותן בכל עת במהלך שעות השוק. גמישות זו מאפשרת למשקיעים להגיב במהירות לתנועות השוק, מה שהופך את קרנות ההשקעה לאופציית השקעה אידיאלית עבור סוחרים פעילים.

השקעות

סוגים של תעודות סל

ישנם מספר סוגים של תעודות סל הזמינות למשקיעים, כולל:

תעודות סל של אג"ח: תעודות סל של אג"ח משקיעות בניירות ערך בעלי הכנסה קבועה כגון אג"ח תאגידיות, אג"ח ממשלתיות ואג"ח מוניציפליות.

תעודות סל של סחורות: תעודות סל של סחורות משקיעות בסחורות כמו זהב, נפט וחקלאות.

תעודות סל למטבע: תעודות סל למטבע זר משקיעות במטבעות זרים ועוקבות אחר מדדי מטבע.

תעודות סל הפוכות: תעודות סל הפוכות נועדו להרוויח מירידה במדד או בנכס הבסיסי.

תעודות סל ממונפות: תעודות סל ממונפות משתמשות בכסף מושאל כדי להגביר את התשואות של המדד או הנכס הבסיסי.

איך להשקיע בתעודות סל

השקעה בתעודות סל היא קלה יחסית, ולמשקיעים יש מספר אפשרויות לבחירה. הם יכולים להשקיע בקרנות סל באמצעות חשבון מסחר, בנק ומוסדות נוספים. המשקיעים צריכים לחקור את הסוגים השונים של תעודות סל זמין ולבחור תעודת הסל שמתאימה ליעדי ההשקעה שלהם ואת רמת הסיכון.

תעודות סל פופולריות

SPDR S&P 500 ETF 

ה-SPDR S&P 500 ETF הוא אחד מתעודות הסח הוותיקים והפופולריים ביותר. הוא עוקב אחר הביצועים של מדד ה- S&P 500, המורכב מ-500 החברות הציבוריות הגדולות ביותר בארצות הברית. ל-SPDR S&P 500 ETF יש נכסים מנוהלים של יותר מ-300 מיליארד דולר, והוא אחד מתעודות הסל הנסחרות ביותר בשוק.

Invesco QQQ

קרן QQQ של אינבסקו היא עוד תעודת סל פופולארית שעוקבת אחר הביצועים של מדד Nasdaq 100. מדד זה מורכב מ-100 החברות הלא-פיננסיות הגדולות ביותר הנסחרות בבורסה של נאסד"ק. קרן QQQ של Invesco מחזיקה בנכסים מנוהלים של יותר מ-170 מיליארד דולר, והיא פופולרית בקרב משקיעים המעוניינים בחשיפה למגזר הטכנולוגי.

Vanguard Total Stock Market – VTI

ה- Vanguard Total Stock Market עוקב אחר הביצועים של מדד ה- CRSP US Total Market, הכולל את כל המניות האמריקאיות הנסחרות בבורסה. תעודת סל זאת מספקת למשקיעים חשיפה לכל שוק המניות האמריקאי, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור אלה שרוצים גיוון רחב. ל-Vanguard Total Stock Market ETF יש נכסים מנוהלים של יותר מ-250 מיליארד דולר.

iShares MSCI EAFE

iShares MSCI EAFE מספק למשקיעים חשיפה לשווקים מפותחים מחוץ לארצות הברית וקנדה. תעודת סל זאת עוקבת אחר הביצועים של מדד MSCI EAFE, הכולל חברות מאירופה, אסיה ואוסטרליה. iShares MSCI EAFE ETF מחזיקה נכסים מנוהלים של יותר מ -75 מיליארד דולר והוא פופולרי בקרב משקיעים שרוצים לגוון את תיק ההשקעות שלהם עם השקעות בינלאומיות.

בחירת תעודת סל

איך לבחור תעודת סל

מטרת ההשקעה

הצעד הראשון בבחירת תעודת סל הוא לקבוע את יעד ההשקעה שלך. האם אתה רוצה חשיפה למגזר ספציפי או למחלקת נכסים, או שאתה רוצה גיוון רחב על פני מגזרים מרובים וסוגי נכסים? ברגע שיש לך יעד השקעה ברור, אתה יכול לצמצם את אפשרויות תעודות הסל שלך לאלה שמתאימים למטרות שלך.

מעקב אחר מדד

רוב תעודות סל עוקבות אחר מדד מסוים, כגון מדד S&P 500 או מדד נאסד"ק 100. חשוב לחקור את המדד  שתעודת הסל עוקבת ולהבין את היסטוריית הביצועים שלו ואת ההרכב. זה יעזור לך להעריך אם תעודת הסל מתיישרת עם יעד ההשקעה שלך ותואמת את רמת הסיכון.

עמלות

לתעודות יש עמלות נמוכות לעומת קרנות נאמנות, אבל זה עדיין חשוב  לשקול את העמלות בעת בחירת תעודת סל. יחס ההוצאות הוא התשלום השנתי שמחייב ספק תעודת הסל לניהול הקרן. חפשו תעודות סל עם יחס הוצאות נמוך יותר, שכן זה יכול להשפיע באופן משמעותי על התשואות שלך לאורך זמן.

נזילות

נזילות מתייחסת לכמה בקלות אתה יכול לקנות ולמכור את תעודת הסל בשוק. תעודות סל עם נפח מסחר גבוה ומרווחי הצעת מחיר הדוקים הם בדרך כלל נזילים יותר, מה שאומר שאתה יכול לקנות ולמכור אותם בקלות רבה יותר. נזילות היא חיונית, שכן היא מבטיחה כי אתה יכול לצאת במהירות מהעמדה במידת הצורך.

היסטוריית ביצועים

לבסוף, חשוב להעריך את היסטוריית הביצועים של תעודת הסל. תסתכלו על הביצועים של תעודת הסל בשנים האחרונות והשוו  אותו למדד אותו הוא מחקה.

להשאיר פרטים כאן למטה ונחזור אליך

תעודות סל

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

ליעוץ ראשוני חינם
צריך רק למלא פה פרטים ונחזור אליך