הלוואות למורים – מי זכאי לבקש הלוואה

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

עבודת ההוראה היא עבודת קודש. כמו שכולנו יודעים, אם אין גדיים, אין תיישים. שכר המורים מצריך שיפור, על כך אין ספק. בינתיים, עובדי הוראה נאלצים גם הם לחפש אחר הלוואה לא מעט פעמים. בתור מורים, כדאי שתדעו, ניתן לקבל הלוואה למורים בתנאים מועדפים.  מי יכול לקבל הלוואה כזו ומהם התנאים של הלוואות אלו? על כך בדיוק ריכזנו לכם כאן מידע. נקווה שהוא יסייע לכם.

מה מיוחד בהלוואות למורים?

הלוואות למורים הן לא כמו עוד הלוואה רגילה מסחרית. משרד האוצר יצא בתוכנית המאפשרת למורים לקבל הלוואות בריבית אטרקטיבית של החשב הכללי. את ההלוואות ניתן לקבל ממגוון גופים. בנק מסד הוא הזוכה במכרז משרד האוצר למתן הלוואות אלו. אך מלבדו, יש עוד גופי מימון שנכנסו לנישה הזו והם מציעים הלוואות למורים בתנאים אטרקטיביים. למידע נוסף על ההלוואות ותנאי ההחזר שלהן.

חשוב להבין כי עובדי הוראה נחשבים לעובדי מדינה, וככאלו, הם זכאים לקבל הטבות של עובדי מדינה. כמו שעובד מדינה יכול לקבל הלוואה בריבית נמוכה, גם מורה בישראל יכול להנות מהלוואה כזו. חשוב לציין כי תנאי הלוואות אלו משתנים בהתאם לוותק עובד ההוראה, השתייכותו לארגון מורים מסוים וכו'.

תכל'ס, מה תנאי ההלוואות למורים?

הלוואות מורים הניתנות ממשרד האוצר הריבית החשב הכללי מאופיינות במספר תנאים:

  • ניתן לפרוס את ההלוואה לתקופה של עד 5 שנים (60 חודשים).
  • גובה הריבית יעמוד על 1.6% בהתאם לריבית החשב הכללי.
  • גובה ההלוואה המתאפשרת הוא עד 25,000 ₪. יש מקרים בהם סכום ההלוואה נמוך יותר – בהתאם למטרת ואופי ההלוואה. 

יש עוד הלוואות הניתנות מגופי מימון שונים. בנק מסד והבינלאומי, מציעים גם הם הלוואות למורים. הם לא היחידים ויש לא מעט גופי מימון המציעים הלוואות אטרקטיביות לעובדי הוראה. 

 

תנאי הלוואה למורים
תנאי ההלוואה למורים

סוגי הלוואות למורים חברים בהסתדרות

עובדי הוראה החברים בהסתדרות המורים יכולים להנות מאחת ההלוואות המוכרות כשני מסלולים נפרדים:

  • הלוואה עד 50,000 ₪ לתקופה של חמש שנים, בריבית פריים פלוס חצי אחוז. הלוואה זו ניתנת למורים לקוחות כל הבנקים.
  • הלוואה עד 120,000 ₪. ניתנת לתקופה של עד 6 שנים, בריבית של פריים מינוס חצי (קשה למצוא היום הלוואות אטרקטיביות כמו זו). אך כאן תנאי נוסף: ההלוואה ניתנת אך ורק למורים המעבירים את המשכורת שלהם לבנק מסד. 
  • הלוואה עד 10,000 ₪, לתקופה של 4 שנים – למגוון מטרות שונות.

 

חשוב לזכור כי כאן סקרנו רק גוף מימון מסוים. בתור עובדי הוראה שאכפת להם מהכסף שלהם וחשוב להם לקבל הלוואה בתנאים טובים ומשתלמים, אתם יכולים לפנות אל "ההלוואה – מרכז הלוואות ארצי" ולקבל הכוונה של מומחה בגיוס מימון לעובדי הוראה. כי אין סיבה שתשלמו מחיר גבוה על הלוואות כשיש לכם את האפשרות לשלם מחיר מופחת.

להשאיר פרטים כאן למטה ונחזור אליך

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

ליעוץ ראשוני חינם
צריך רק למלא פה פרטים ונחזור אליך